• ~SeSeKaLi HaTi diUji~


    Sesekali hati ini diuji dengan pelbagai ujian dariNya..
    sendirian aku menangis..tercari2 masihkah ada lg teman disisi..
    yg bisa ku kongsi duka dan lara ku..
    terdetik di benakku..
    mengapakah aku diuji sedemikian rupa..
    terus dibiarkan terlena dan terleka..dengan kenikmatan dunia yg hanya sementara..
    siapakah aku utk mempertikaikan takdir hidupku..
    hanya insan kerdil yg penuh dengan debu dosa..
    aku terlupa dengan firmanNya..
    "tidak aku uji hambaku sesuai dengan kemampuannya.."
    aku lupa..rupa2nya Dia mengujiku utk melihat sejauh mana pengharapan aku padaNya..
    sejauh mana akan aku tunduk sujud mengharap keampunanNya..memohon pertolonganNya..
    Dia mengujiku supaya aku selalu mengingatiNya..
    Disebalik gelapnya malam hari..
    rupa2nya terselit keindahan bulan yg bersinar menyeri..
    disebalik peritnya ujian yg diberi..
    rupa2nya terselit hikmah yg tersembunyi..
    hanya padaMu ya Allah..aku memohon segalanya..
    "Allahumma yassir wala tua'ssir"..amin

0 comments: