• RAMADHAN KAREEM...ALLAHU AKRAM....

    sekian lama x update blog ni, ade lah lebih kurang sebulan, da nak bersarang da..idea byk tapi waktu tak mengizinkan...

    Ramadhan dah 8 hari berlalu, ape ibadah yang aku dah buat dalam bulan penuh berkah ni, makin bertambah or makin berkurang or x berubah-ubah (nauzubillah)...


    "Barangsiapa berpuasa Ramadhan dengan keimanan dan mengharap pahala(keredhoan) Allah, maka diampuni dosa-dosanya yang terdahulu" (HR.AL-Bukhari)


    umur makin bertam
    bah, 25 ogos aritu genap umur aku 21 thn..jam 12 malam nokia 2610 aku x berenti2 berbunyi..berbagai2 msg kata2 selamat hari lahir yang aku dapat..dan kebanyakan dari org yang aku x sangka..dari sahabat2 lama..terfikir aku..umur makin bertambah..ape yang dah aku sumbangkan kat islam selama aku hidup 21 thn ni..makin bertambah umur makin dekat kita menghampiri kematian.


    .


    "setiap yang bernyawa pasti akan merasai kematian...."-surah Ali Imaran :185


    13 Ogos 2009, gampar dunia seni dengan kematian ustaz Asri Ibrahim, vokalis utama kumpulan Rabbani..terkejut bercampur sayu..seminggu sebelum kematian ustaz, aku baru jumpa dengan beliau di pejabat Rabbani di Manjalara atas sedikit urusan kerja Konsert Antara Dunia 09'..mungkin beliau x terfikir bawaha Ramadhan yang lepas adalah Ramadhan terakhir baginya..tapi sekurang-kurang beliau meninggal banyak benda2 yang baik..setiap 5 waktu solat akan berkumandang suaranya di tv1 untuk malaungkan azan..di Astro Oasis selalu dipasangkan aluan zikir dari beliau..semoga sumbangan yang sedikit itu dapat menjadi amalan yang boleh beliau bawa ke sana...


    Wallahua'lam

0 comments: