• SUSAHNYE NAK BERUBAH...

    before cuti...
    "ermmm...insyaAllah pas cuti ni aku nak pulun quran betul2.."
    after cuti..
    "alahai..byknye kije..x pe la..aku nak habis muqarra cpt2..pasni aku nk pulun iadah plok.."
    1 month before exam..
    "aduh..sebulan lagi exam..camne ni..muqarra x abis lagi..pulun2.."
    1 weeks before exam..
    "camne ni..muqarra baru abis..iadah blkg2 x abis lagi..aduhhhh..nyesalnye x pulun awal2.."

    ermm..camni la situasi yang bese kite dgr dr kebanyakan student kat kampus aku, termasuk la aku..mmg warisan turun temurun lerr..hehe..brlaku kt anyone n anywhere..

    mmg susah nak berubah ni klo bkn kite yang betul2 nak berubah..
    perents kite x leh nak ubah kite, ustaz?ustazah?..da mcm cara da nak bagi kite masyi..tapi kite x ikut jugak..,kwan2?..mybe ade stengahnye yang nasihat kite "iadah2 kang nyesal x smpat iadah.."..tapi x ikut jugak..nak ikut kpale kite jgk.."ala..exam lambat lagi..relex rr..", tu la yang bese kite jawab..boleh ke gitu??

    "Allah takkan ubah nasib sesuatu kaum selagi kite x ubah nasib kite sndiri.."-ar-ra'du-11

    ni Allah yang cakap bukan aku yang cakap..so..berusahalah nak berubah..x kire la dari segi study ke..ibadah ke..or everything laa...

    klo nak berubah terus berubah...jangan bertangguh..start sekarang bukan esok, luse, seminggu lagi, sebulan lagi....now!!!you must change!!!!

0 comments: